اخبار

بسته بندی تاثیر مستقیم در هزینه تمام شده کالا

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]صنعت چاپ و بسته بندی یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت تمام شده کالاهای مختلف است که به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران علی رغم افزایش تقاضا در این حوزه مورد غفلت و کم توجهی قرار گرفته است. این روز ها که کرونا به عنوان یک آفت برای حوزه اقتصادی باعث رکود در بازارهای مختلف شده است، با ایجاد نیاز به محصولات جدید و یا افزایش تولید برخی محصولات مانند مواد و لوازم بهداشتی، باعث افزایش تقاضا در برخی بخش ها شده است. از طرفی با توجه به اعمال تحریم ها بر علیه کشور، شکوفایی و رشد کشور در تولید بسیاری از صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و صنعتی را به دنبال داشت.در کنار این افزایش تولید، با توجه به شیوع کرونا، بسته بندی ایمن و سالم محصولات و کالاهای مختلف، در انتخاب و خرید محصولات و کالاها به ویژه مواد غدایی و خوراکی مورد توجه خانواده و تولیدکنندگان قرار گرفت. و تمامی این اتفاقات باعث افزایش تقاضا در بازار صنعت چاپ و بسته بندی شده است. صنعتی که گر چه در این سابقه و پیشرفتی خوبی داشته است اما با مشکلات، محدودیت های خود همراه است و به نظر می رسد برای بازدهی بهتر، نیاز به توجه، ساماندهی و در برخی زمینه ها حمایت بیشتری از سوی مسئولان و دولت دارد.

نوآوران و سرمایه داران در زمینه تولید بسته بندی و تأمین سرمایه و مواد اولیه برای عرضه محصولات در بازار با توجه به نیاز کشور از هر فرصتی استفاده و در مقاطعی که امکان خریداری ماشین آلات مربوطه وجود داشت با تأمین منبع مالی، کمبود ها و نیاز های موجود را برطرف کردند و تمام سعی خود را برای کاهش و از بین بردن خلأ های موجود در زمینه تولید محصولات مختلف انجام داده اند.
در شرایط کرونا صنعت بسته بندی در کل دنیا با افزایش تقاضا روبرو شده است..

علاوه بر افزایش هزینه‌های قطعات و ماشین‌آلات، قیمت کاغذ و مقوا، فیلم‌های پلی‌مری، حلال‌ها، مرکب و سایر مواد مورد نیاز برای صنعت چاپ نیز روند صعودی به خود گرفته است و در کنار این افزایش قیمت‌ها دسترسی و تأمین برخی از این مواد و قطعات که وارداتی هستند به سختی انجام می‌شود و باعث ایجاد اختلال دراین صنعت شده است.

صنعت چاپ بسته‌بندی در حقیقت زنجیره‌ای از صنایع مختلف است و بخش‌های فنی و تخصصی مختلفی از طراحی ساختار، گرافیک، ایجاد ایده برای بسته‌بندی محصول تا تولید مواد اولیه و ماشین آلات در این فرآیند دخالت دارند بنابراین نمی‌توان این صنعت و ابعاد مختلف آن را در حوزه کارآفرینی و اشتغال و همینطور درآمدزایی نادیده گرفت.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *