دسته‌بندی نشده

توصیه هایی برای محل کار

حضور در محل کار به معنای تعهد برای فعالیت هماهنگ با اهداف شرکت است. بدون تردید عضویت در کسب و کارهای بزرگ برای هر کارآفرینی نوعی رویاست. بنابراین در صورت دستیابی به شرایط موردنظر نباید به سادگی آن را از دست داد.توصیه هایی برای محل که کار ضروری به نظر می رسد را در این متن می خوانید.

امروزه در محل کار امکان بیان هر حرف و نکته ای وجود ندارد. شاید این امر با توجه به مانور بسیاری از کارشناس‎ ها بر روی امکان بیان هر نکته و اظهار نظری در محل کار عجیب باشد. نکته مهم در این میان جایگاه هر فرد در سازمان و انتظارات از رفتار هر عضوی در شرکت است.

کارمندان و کارآفرینان در شرکت ها امکان بیان هر حرفی را ندارند. نکته جالب اینکه در رابطه با بحث موردنظر هیچ قانون مکتوبی موجود نیست. این امر مشکلات بسیار زیادی برای کارآفرینان ایجاد می ‎کند. کارآفرینان تازه کار به طور معمول نسبت به محدودیت ‎های بیان نکات در محل کار آگاهی دقیقی ندارند. درست به همین خاطر در طول ماه‎ های نخست فعالیت‎ شان با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‎ شوند.

کارمندان، با هر سطح از مهارت و تجربه، در صورت بیان نکات نامناسب در محل کار با برخورد سریعی مواجه خواهند شد. درست به همین خاطر بررسی حرف هایی که نباید در محل کار زد، دارای اهمیت بالایی است. در ادامه 11 مورد از چنین حرف هایی را به طور مختصر مورد بررسی قرار خواهیم داد. و توصیه هایی برای محل کار به شما انجام خواهد شد.
این امر منصفانه نیست

بسیاری از کارمندان نسبت به عدم رعایت انصاف در روندهای شرکت اعتراض ‎های جدی دارند. بدون تردید در هر شرکتی برخی از امور ناعادلانه و حتی غیرمنصفانه محسوب می ‎شود. نکته مهم در این میان تلاش برای رشد و توسعه جایگاه شخصی در سازمان، حتی در صورت وجود چنین نکاتی، است. کارمندان اغلب اوقات توانایی تغییر ساختارهای سازمانی را ندارند بنابراین اعتراض ‎های بی‎ هدف راه به جایی نخواهد برد.

نکته مهم دیگر درخصوص بیان جملاتی با مفهوم منصفانه نبودن وضعیت مربوط به تفاوت دیدگاه کارمندان با مدیران است. گاهی اوقات کارمندان به دلیل فشار کاری اعتراض‎ های زیادی بیان می‎ کنند. نکته مهم در این میان توجه به زاویه دید مدیران ارشد است.

بی‎ تردید هدف اصلی در بخش کنونی ترغیب کارمندان برای صرف نظر از اعتراض ‎های مختلف نیست. مهمترین مسئله در اینجا تلاش برای بیان درست اعتراض‎ هاست. وقتی اعتراض‎ های ما همراه با دلیل و منطقی باشد، مدیران ارشد تمایل بیشتری برای پذیرش آنها خواهند داشت. متاسفانه بسیاری از کارمندان نسبت به این نکته مهم توجه لازم را ندارند بنابراین به طور مداوم با تیم مدیریت شرکت به مشکل می ‎خورند.

 

ما همیشه این کار را به همین صورت انجام می‎ دهیم

تغییرات در زمینه مدیریت کسب و کار و فعالیت کاری امری طبیعی است. توسعه فناوری امکان بهبود عملکرد برندها و همچنین کاهش زمان موردنیاز برای ساماندهی امور مختلف را فراهم کرده است. تقاضا برای تغییر الگوی فعالیت تیم‎ های شرکت امری طبیعی از سوی مدیران محسوب می‎ شود. اگر یکی از کارمندان در این میان بر ادامه روندهای سابق تاکید داشته باشد، به عنوان مانعی بر سر توسعه کسب و کار شناخته خواهد شد. بسیاری از برندها برای حل چنین مشکلی دست به اخراج نیروی کار موردنظر می ‎زنند بنابراین بیان چنین نکته ای شاید به قیمت موقعیت شغلی ‎مان تمام شود.

کارمندان در مقابل تغییر شیوه کارشان باید استقبال مناسبی از الگوهای تازه داشته باشند. در غیر این صورت مدیران ارشد نگاه منفی نسبت به آنها خواهند داشت. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان اقدام به استفاده از فناوری‎ های نوین می‎ کنند. حال اگر برخی از کارمندان همچنان بر روی استفاده از شیوه‎ های قدیمی تاکید داشته باشند، فرآیند تعامل میان برند و مشتریان دستخوش تغییرات اساسی خواهد شد.

بدون تردید یادگیری شیوه تازه کار ساده نیست. بسیاری از کارمندان به دلیل انجام فرآیندهای قدیمی به طور مداوم دارای مهارت بالایی در آن هستند. همین امر نوعی ترس نسبت به شیوه‎ های تازه مدیریت کسب و کار را ایجاد می ‎کند. مسئله مهم در این بخش باور به کمک فناوری ‎های نوین برای مدیریت هرچه بهتر کسب و کار و افزایش کارایی است. اگر این نوع نگاه را نسبت به شیوه‎ های جدید مدیریت امور داشته باشیم، دیگر دلیلی برای نگرانی نسبت به تغییر وضعیت کاری وجود نخواهد داشت.

توصیه هایی برای محل کارمشکلی نیست

بدون تردید بیان عبارت «مشکلی نیست» امری رایج در میان افراد است. بسیاری از مردم در طول روز این جمله را بارها و بارها تکرار می ‎کنند. آیا وقتی یک فرد این جمله را بیان می‎ کند، منظور وی واقعا مربوط به فقدان هرگونه مشکلی است؟ پاسخ به این پرسش ساده نیست. بسیاری از کارآفرینان بزرگ براساس تجربه به نکات جالبی دست یافته ‎اند. بر این اساس اغلب کارآفرینان در فرآیند پذیرش مسئولیت ‏های جدید یا حتی ارزیابی عملکردشان از سوی مدیران بالادستی نسبت به فقدان هرگونه مشکلی اظهارنظر می ‎کنند.

برخی از شرکت ها درگیر مشکلات بسیار اساسی هستند، با این حال مدیران هر بخش تمایلی برای بیان آنها ندارند. این امر ناشی از تلاش برای سرپوش گذاشتن بر روی مشکلات به منظور عدم آسیب ‎پذیری مدیریتی است.

مهمترین نکته در این میان تقویت فرهنگ انتقاد پذیری در سازمان است. اشتباه در عرصه کسب و کار امری اجتناب‎ ناپذیر است. کسب و کارها پس از بروز هر اشتباه باید نسبت به همکاری برای جبرانش اقدام نمایند. عرصه کسب و کار محلی برای محاکمه کارمندان و مدیران بخش ‎های مختلف نیست.

وقتی مشکلی در زمینه کسب و کار و فعالیت در شرکت وجود دارد، باید به طور ساده و صریح بیان شود. در غیر این صورت مشکل موردنظر به مرور زمان بزرگ و بزرگتر می‎ شود. برخی از برندها به دلیل بزرگ شدن مشکلات‎شان در عمل دیگر توانایی مدیریت آنها را نخواهند داشت. این امر موجب ورشکستگی یا دست کم حذف شدن ‎شان از برخی از بازارهای بزرگ می ‎شود.

 

این ایده شاید احمقانه باشد

وقتی افراد تمایل به اظهارنظر و بیان ایده های شان دارند، باید مراقب لحن و ترکیب کلمات ابتدایی باشند. بسیاری از افراد جمله نخست‎شان را اینگونه شروع می ‎کنند: «می ‎خواهم یک ایده احمقانه را بیان کنم.» اگر شما از قبل نسبت به احمقانه بودن ایده تان باور دارید، دیگر دلیلی برای بیانش وجود نخواهد داشت. کارآفرینان باید با اعتماد به نفس نسبت به ایده های شان صحبت نمایند.

وقتی یک فرد پیش ‎داوری در مورد ایده اش دارد، دیگران نیز از آن پیش ‎داوری متأثر خواهند شد، با این حساب مشاهده بی ‎تمایلی کارمندان برای استفاده از ایده های همکاران ‎شان امری طبیعی خواهد بود. وقتی یک ایده احمقانه باشد، هیچ‎ کس نیازی به آن احساس نخواهد کرد.

بیان درست ایده ها اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی یک کارمند در تلاش برای معرفی یک ایده به مسئول بالادستی ‎اش است، باید نسبت به بیان نقاط قوت ایده اش توجه داشته باشد. در غیر این صورت مدیران ارشد نسبت به وی دید منفی خواهند یافت.

اغلب کارمندان در محیط کار سوال ‎های بسیار زیادی دارند. استفاده از صفت احمقانه برای طرح پرسش یکی دیگر از عادت‎ های کارمندان است. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها ایجاد می ‎کند. پرسش کارآفرینان و به طور کلی تمام اعضای شرکت باید دقیق و صریح باشد. در غیر این صورت پاسخ مناسبی از سوی تیم مدیریت شرکت دریافت نخواهیم کرد.

امروزه بسیاری از برندها نسبت به بیان پاسخ ‎های درست به کارمندان تردید دارند. دلیل این امر فهم ناقص پرسش‎ هاست. ایجاد فضایی صمیمی در شرکت به طرح درست پرسش ‎ها و دریافت پاسخ‎ های مناسب کمک خواهد کرد.

توصیه هایی برای محل کار

در طول یک دقیقه انجامش می ‎دهم

انجام برخی از کارها بیش از یک دقیقه زمان نیاز دارد. وقتی کارمندان در پاسخ به درخواست ساماندهی یک کار از عبارت «یک دقیقه دیگر» استفاده می ‎کنند، اغلب اوقات نباید انتظار ساماندی روند موردنظر را داشت. این امر نکته بسیار جالبی برای کسب و کارها محسوب می ‎شود. برخی از برندها به طور مداوم در زمینه ساماندهی پروژه‎ های ‎شان با مشکلات عمیقی مواجه هستند.

این امر ناشی از وعده‎ های نادرست کارمندان نسبت به مدیریت درست حوزه‎ های مختلف است. برخی از برندها در زمینه بازاریابی و تبلیغات نیز همین مشکل را دارند. اگر شما نسبت به زمان دقیق موردنیاز برای ساماندهی یک کار اطلاع ندارید، بیان زمان حدودی ایده مناسبی نخواهد بود.

کارمندان در صورت درخواست فرصت زمانی یک دقیقه ‎ای باید پس از زمان موردنظر کارشان را ساماندهی کرده باشند. در غیر این صورت تیم مدیریتی دیدگاه منفی نسبت به آنها خواهد یافت. بهترین ایده در این میان بیان عدم آگاهی از زمان موردنیاز برای ساماندهی کار موردنظر است. این امر دست‎ کم انتظار مشخصی در میان مدیران یا همکاران ایجاد نخواهد کرد.

 

امتحانش می ‎کنم

امتحان یک موضوع یا کار در محل کسب و کار مفهوم بسیار مبهمی است. هیچ برندی تمایل به ریسک بر روی نحوه فعالیتش را ندارند. برخی از برندها برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به ایده های دقیق دارند. این امر در صورت تلاش برای امتحان ایده های مختلف هرگز بدل به روندی موفقیت ‎آمیز نخواهد شد. برخی از برندها در طول مدت زمانی طولانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام می ‎کنند، با این حال به دلیل ماهیت آزمایشی و شانسی ایده های شان کمترین تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ندارند.

فرآیند امتحان ایده ها و شیوه‎ های مختلف کاری هرگز پاسخی مناسب به تیم مدیریتی نیست. تیم‎ های مدیریتی همیشه نیاز به پاسخ ‎های دقیق دارند. در غیر این صورت تمایل‎ شان برای همکاری با کارمندان به شدت کاهش خواهد یافت. برخی از برندها به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به آزمایش ایده های عجیب می ‎کنند.

حتی اگر یک برند در تلاش برای امتحان یک ایده است، باید ابتدا دامنه محدودی از مشتریان را مدنظر قرار دهد. سپس با دریافت سیگنال‎ های موفقیت ‎آمیز امکان امتحان ایده موردنظر بر روی تمام مشتریان وجود خواهد داشت.

عرصه کسب و کار برای کارمندان همراه با فشارهای بسیار زیادی است. برخی از برندها به طور مداوم با عملکرد ضعیف کارمندان ‎شان مواجه هستند. کارآفرینان باید پیش از اجرای کامل یک ایده نسبت به امتحانش اقدام نمایند. در غیر این صورت در عمل مشکلات بسیار زیادی پیش روی برند موردنظر قرار خواهد گرفت. این امر اغلب اوقات فرآیند فعالیت کاری را بیش از اندازه دشوار خواهد کرد.

 

این فرد بیش از اندازه خنگ است

حضور در تیم ‎های کاری به معنای همکاری با دامنه وسیعی از افراد است. شاید دیگران به اندازه ما دارای پشتکار یا مهارت نباشند. همچنین سلیقه اغلب افراد نیز با هم تفاوت دارد بنابراین باید نسبت به فعالیت درست در محیط کسب و کار و احترام به دیگران اقدام کرد. برخی از کارمندان به سرعت اقدام به اعتراض به عملکرد دیگران می ‎کنند. این امر فضای تیم‎ های کاری را به طور قابل ملاحظه ‎ای تحت تاثیر قرار می‎ دهد.

انتقاد از همکاران ایده مناسبی در همان ابتدای فعالیت نیست. نکته بدتر اینکه اگر انتقاد موردنظر همراه با توهین باشد، شرایط برای ادامه فعالیت به شدت دشوار خواهد شد. هر چقدر هم فشار کاری زیادی باشد، انتقاد بدون توجه به رعایت ادب منطقی نخواهد بود. رفتار حرفه‎ ای در شرکت ها باید در هر شرایطی مدنظر قرار گیرد. در غیر این صورت اصول همکاری مناسب نقض خواهد شد.

مطالب بیشتر:

اصول موفقیت در کار
کسب و کار بدون کارمند

برخی از شرکت ها به طور مداوم درگیر اختلاف نظرهای اساسی میان اعضای ‎شان هستند. این امر اغلب اوقات به دلایل بسیار ساده روی می ‎دهد. وقتی تجربه کارمندان از همکاری با هم همراه با بی ‎احترامی باشد، وقوع مشکلات کاری به طور مداوم امری طبیعی خواهد بود. امروزه برندها تمرکز اصلی‎ شان بر روی کاهش میزان نارضایتی کارمندان از هم و همچنین ایجاد فرهنگ انتقاد درست از یکدیگر است.

 

این امر ربطی به من ندارد

وقتی در تیم‎ های کاری فعالیت داریم، تقریبا همه چیز به ما مربوط می‎ شود. برخی از کارآفرینان برای صرفه ‎جویی در زمان یا کاهش بار مسئولیت اقدام به شانه خالی کردن از امور مختلف می‎ کنند. این امر اغلب اوقات مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه دارد. اگر یک برند نسبت به حل و فصل درست این مشکل اقدام نکند، به سرعت دامنه بی ‎مسئولیتی اعضای شرکت به شدت گسترده خواهد شد. امروزه برخی از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و کارمندان اقدام به ترویج فرهنگ مسئولیت ‎پذیری می ‎کنند.

اعضای یک شرکت در موقعیت‎ های مختلف امکان کمک به هم را دارند، با این حساب اگر نسبت به این امر اقدام نکنند، در شرایط بسیار دشواری قرار خواهند گرفت. همکاری مداوم میان اعضای شرکت امر سختی نیست. چنین امری در مواقع ضروری از بار کاری افراد به شدت خواهد کاست.

 

اشتباه من نبود

تلاش برای سرزنش فردی دیگر هرگز ایده مناسبی نیست. مسئولیت هر فرد در ساختار سازمانی مشخص است بنابراین اگر اشتباهی را مرتکب شدیم، باید مسئولیتش را نیز گردن بگیریم.

در غیر این صورت شرایط بسیار دشواری برای برندها ایجاد می‎ شود. امروزه برخی از برندها به طور مداوم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان اقدام به ساماندهی پروژه‎های دارای مسئولیت ترکیبی می ‎کنند. همین نقطه اغلب شکایت‎ ها و درگیری ‎های درون شرکتی را به همراه دارد. وقتی مسئولیت یک پروژه با چند نفر باشد، اغلب اشتباهات شامل شانه خالی کردن افراد می‎ شود.

وقتی افراد مسئولیت کارشان را قبول نمی‎ کنند، مشکلات بسیار زیادی در زمینه تعامل با مخاطب هدف پیدا خواهند کرد. اگر شهرت کارآفرینان در عرصه کسب و کار به عنوان فردی بی ‎مسئولیت رواج پیدا کند، شمار بالایی از برندها دیگر تمایلی برای همکاری با آنها نخواهند داشت.

این امر مشکلات عملی بسیار زیادی برای کارآفرینان و آینده شغلی ‎شان ایجاد خواهد کرد بنابراین در عمل باید نسبت به کاهش محدودیت ‎های موردنظر اقدام کرد. تقویت مهارت مسئولیت ‎پذیری امر ساده ‎ای نیست، اما نیاز امروز هر کارآفرینی محسوب می‎ شود.

نمی ‎توانم

مردم به طور معمول تمایلی برای شنیدن عبارت «نمی ‎توانم» ندارند. این امر مخصوص عرصه کسب و کار نیست. در زندگی شخصی نیز «نمی ‎توانم» مفهوم منفی محسوب می ‎شود. وقتی کارمندان یک شرکت با درخواست برای ساماندهی یک پروژه مواجه می ‎شوند، بیان عبارت نمی ‎توانم بدترین پاسخ ممکن خواهد بود. بسیاری از مدیران ارشد در صورت دریافت چنین پاسخی به طور کامل نسبت به کارمندان موردنظر ناامید می‎ شوند.

اگر شما در زمینه انجام یک کار مهارت لازم را ندارید، باید به سرعت نسبت به تقویت مهارت ‎های لازم اقدام نمایید. در غیر این صورت شرایط به شدت دشواری پیش روی شما قرار خواهد گرفت. مدیران ارشد در صورت دریافت پاسخی مانند «برای انجام این کار مهارت‎ های لازم را تقویت خواهم کرد» واکنش بسیار بهتری نسبت به کارمندان ‎شان خواهند داشت. این امر نوعی تکنیک مدیریت شرایط در محیط کسب و کار محسوب می‎ شود.

بیان ناتوانی‎ ها در صورت درخواست تیم مدیریت برای ساماندهی یک کار ایده جذابی نیست. این امر به معنای از دست دادن شانس تکرار موقعیت موردنظر خواهد بود. بسیاری از برندها در عمل فرصت ‎های مناسبی در اختیار اعضای شرکت برای تقویت مهارت ‎های‎ شان قرار می ‎دهند بنابراین درخواست کمک‎ های مربوط به تقویت مهارت ایده جذابی از سوی کارمندان خواهد بود.

از این شغل متنفرم

اغلب مردم در مورد میزان نفرت از شغل‎ شان با هم اظهار همدردی می ‎کنند. شاید بیان نکات منفی شغل‎ مان در دورهمی‎ های دوستانه ایده خوبی باشد، اما در محیط کار باید مراقب صحبت ‎های‎ مان باشیم. مدیران ارشد یک برند هرگز علاقه ‎ای برای شنیدن انتقادات و تنفر کارمندان در مورد شغل‎ شان ندارند بنابراین شاید اعتراض‎ های موردنظر در عمل به قیمت شغل افراد تمام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *