دسته‌بندی نشده

چاپ استان گیلان نیازمند تغییر

[vc_row][vc_column][vc_column_text woodmart_inline=”no” text_larger=”no”]

محمدحسین زمینی مدیر مجموعه نوین درباره وضعیت چاپ استان گیلان به خبرنگار چاپ و نشرآنلاین گفت:

در حال حاضر چاپخانه‌داران استان گیلان در دو بخش فعالیت می‌کنند؛ بخش اول مربوط به چاپ کتب، نشریات و مطبوعات می‌شود که این روزها به دلایل مختلفی همچون قیمت کاغذ و گسترش فضای مجازی کم رونق شده است و بخش دیگر که مربوط به کارهای صنعتی و بسته‌بندی می‌شود. آن  دسته از چاپخانه‌هایی که در تولید مقوا و سلفون مشغول به فعالیت هستند در حال حاضر با کارخانه‌های بزرگ کار می‌کنند و وضعیت نسبتاً مناسبی دارند.

وی در ادامه در خصوص چگونگی سفارش‌های چاپ استان گیلان افزود:

همان‌طور که اشاره کردم همکارانی که در حوزه صنعتی کار می‌کنند فیلم‌های شفاف، متالایز و PP تولید می‌کنند در حال حاضر سفارشات خوبی هم از داخل کشور و هم از خارج کشور دارند؛ اما عزیزانی که هنوز در بخش چاپ کتب و نشریات و یا چاپ اوراق بهادار و بانکی کار می‌کنند به دلیل وجود رقبای زیاد و همچنین بالا رفتن قیمت مواد اولیه سفارشات چندانی ندارند. چاپخانه‌هایی که تخصصی‌تر کار می‌کنند و در زمینه‌ی تهیه دستگاه‌های به‌روز سرمایه‌گذاری کرده‌اند توانسته‌اند تولیدات خود را گسترش داده و صادراتی به کشورهایی همچون افغانستان و گرجستان نیز داشته باشند.

چاپ استان گیلان تحت تاثیر کرونا

محمدحسین زمینی در پایان بیان داشت: افرادی که در حوزه چاپ استان گیلان فعالیت می‌کنند انسان‌های زحمتکشی هستند که تمام زندگی خود را وقف این صنعت کرده‌اند. فعالان این بخش اشتغال‌زا و مهم این روزها با مشکلات فراوانی مواجه هستند؛ گران شدن مواد اولیه به دلیل بالا رفتن قیمت ارز کوچک‌ترین آن‌ها است. همان‌طور که می‌دانید صنعت چاپ ازجمله صنایع اشتغال‌زای کشورمان است؛ هر مجموعه‌ای تعداد زیادی کارمند و کارگر را تحت پوشش خود دارد.[/vc_column_text][vc_column_text]

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *