اخبار

نجات صنعت چاپ کشور از رکود

مدیر چاپ عباسی استان قزوین معتقد است؛ نیازی نیست دولت برای ما به‌ عنوان فعالان صنعت چاپ کاری انجام بدهد، فقط در این حد که بتواند چرخ اقتصاد کشور را از این رکود بی‌سابقه نجات دهد و کارخانه‌ ها بتوانند به کار خود ادامه بدهند برای ما کافی است.

به گزارش پایگاه خبری چاپ و نشر آنلاین و به نقل از اسماعیل عباسی، مدیر چاپ عباسی استان قزوین درباره وضعیت چاپ این استان گفت: وضعیت چاپ استان قزوین بستگی به حال ‌و روز کلیه صنایع کشور دارد، این مسئله طوری است که همه ما به نوعی با آن درگیر هستیم و به آن آگاهی داریم. اجازه بدهید مثالی برایتان بزنم، شما در محله خودتان یک خواربارفروشی راه می ‌اندازید اگر افراد آن محل توانایی خرید کردن از شما را داشته باشند، قادر خواهید بود تا به کار خود ادامه بدهید.

اما اگر وضعیت اقتصادی افراد محله مناسب نباشد شما نمی ‌توانید به کار خود ادامه بدهید. کار صنعت چاپ کشور نیز به همین ترتیب است، یعنی اگر حال کل صنایع رو به بهبود باشد صنعت چاپ نیز خواهد توانست به حیات خود ادامه بدهد.

عباسی همچنین در این رابطه اظهار داشت: وقتی چرخ کارخانه‌ ها بچرخد، کار برای دیگر حوزه‌ ها نیز وجود خواهد داشت. وقتی کل اقتصاد کشور در رکود به سر می ‌برد ما نمی ‌توانیم انتظار داشته باشیم که صنعت چاپ کشور رو به بهبود باشد.

وی در ادامه افزود: به ‌عنوان کسی که در این حوزه فعالیت دارم هزینه ‌های زیادی برای ادامه کار انجام داده‌ام. ما دستگاه‌ های میلیاردی وارد کرده‌ایم اما با این حال به‌جای آنکه بتوانیم روبه‌جلو حرکت کنیم متأسفانه به دلیل رکود اقتصادی که گریبان گیر کل کشور شده است، در حال عقب‌رفت هستیم.

مدیر چاپ عباسی همچنین درباره میزان سفارشات چاپی استان قزوین بیان کرد: میزان سفارش‌ های استان قزوین به ‌شدت ضعیف است. برای مثال مشتری که تا دیروز سفارش ‌های آن به 50 هزار تیراژ می ‌رسیده در حال حاضر به یک دهم آن کاهش پیدا کرده و این موضوع لطمه بزرگی به صنعت چاپ استان قزوین وارد کرده است.

وی در پایان اظهار داشت: نیازی نیست دولت برای ما به‌ عنوان فعالان حوزه چاپ کاری انجام بدهد، فقط در این حد که بتواند چرخ اقتصاد کشور را از این رکود بی‌سابقه نجات دهد و کارخانه‌ ها بتوانند به کار خود ادامه بدهند برای ما کافی است. وقتی رونق اقتصادی وجود داشته باشد مشکلات خودبه‌خود حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *